ЦІЛЬОВЕ УПРАВЛІННЯ РЕЗЕРВАМИ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ

Ключові слова: готельно-ресторанне господарство, індустрія гостинності, резерви, системне моделювання, управління

Анотація

Стаття розкриває багатоаспектність проблем в теорії управління підприємством індустрії гостинності, яка потребує певних методів дослідження які дозволили б найповніше охарактеризувати складну природу процесу управління. Методологія дослідження повинна враховувати вплив зовнішнього та внутрішнього середовища, багатогранність, якісний і кількісний склад і порядок взаємозв’язків складових частин системи управління, а також давати можливість їх синтезувати та інтегрувати в цілісну модель. Своєчасний вияв резервів та система ефективної розробки стратегії, що запускають ці резерви, може дозволити підприємствам індустрії гостинності підняти рівень якості надання послуг та обслуговування. Механізм виявлення резервів включає комплексне дослідження, що повʼязане із такими процесами, як: утворення, виявлення, використання резервів. Для максимального досягнення цілі підприємства індустрії гостинності повинно використовувати функціональну стратегію, що передбачає виконання певного процесу та ресурсну стратегію, що передбачає виконання цілі за допомогою координації та ресурсного розподілу. Формування методології наукового пізнання потребує повного і всебічного відображення об'єктивних процесів щодо пристосування до сучасних умов функціонування (принципів розвитку) і розвитку об'єкту дослідження, процесів кількісних й якісних змін, їх взаємодії та ступеня взаємовпливу. Виявлення причинно-наслідкових зв’язків і закономірностей обумовленості одного процесу або явища іншим дозволяє виявити нові якісні сторони об’єкту, що вивчається. Цього можна досягнути, якщо розглядати досліджуваний об’єкт на підприємстві індустрії гостинності (процес, явище) як систему та використовувати системний підхід і його методи як одне з ефективних засобів наукового пізнання. Отже, впровадження ефективної поетапної стратегії управлінням конкурентоспроможністю підприємствами індустрії гостинності за допомогою використання резервів можливо лише за умов детального аналізу досліджуваного обʼєкта із дотриманням відповідних принципів та норм підприємства.

Посилання

1. Акофф Р. Планування майбутнього корпорації: пер. з англ. М.: Прогрес. 1985, 328 с.
2. Андрушків Б.М., Мельник Л.М., Погайдак О.Б. Інноваційні засоби формування концепції оцінювання сталого розвитку у системі: підприємство – галузь – регіон – держава (Євроінтеграційні аспекти). Український журнал прикладної економіки, 2016, Том 1 (№ 2), с. 6-17.
3. Василенко В. О. Менеджмент стійкого розвитку підприємств: монографія. К. : ЦУЛ. 2014, 644 с.
4. Кузьмак О. І. Необхідність та роль управління ризиками в діяльності підприємств сфери послуг. Економіка і управління, 2015. № 4, с. 42-46.
5. Кунц Г., Доннел О. Управління. Системний та ситуаційний аналіз управлінських функцій. Пер. із англ. Т.2. 1981, 496 с.
6. Наливайко А.П. Стратегія підприємства у постіндустріальній економіці : монографія. Київ : КНЕУ, 2017, 418 с.
7. Юдіна О.І. Моделювання сталого економічного розвитку підприємств готельно-ресторанного бізнесу на основі декомпозиційного аналізу. Економічний простір: зб. наук. праць. Дніпро: ПДАБА, 2022. № 181, с. 162-167.
Опубліковано
2022-12-12
Як цитувати
Юдіна, О. І., Язіна, В. А., & Кириллова, С. К. (2022). ЦІЛЬОВЕ УПРАВЛІННЯ РЕЗЕРВАМИ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ. Системи та технології, 64(2), 56-59. https://doi.org/10.32782/2521-6643-2022.2-64.7