ОСОБЛИВОСТІ ТА СУЧАСНІ НАПРЯМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ГОТЕЛЬНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ

Ключові слова: організація обслуговування, готель, сучасні напрями, соціальні мережі, медіа-платформи, інформаційно-комунікаційні технології, SMM-менеджер, підприємство, якість послуг, ефективність

Анотація

Розглянуто особливості та складові організації процесу обслуговування в закладах готельного господарства, а також сучасні напрями його розвитку. Метою статті є аналіз та характеристика основних складових організації процесу обслуговування споживачів готельних послуг, визначення прогресивних напрямів його розвитку в сучасних умовах. Розглянуто етапи організації процесу готельного обслуговування, розкрито їх основний зміст. Визначено та описано фактори, що впливають на якість обслуговування споживачів готельних послуг, до яких відносяться: професійна підготовка персоналу, стан та обладнання готелю, ефективність управління готелем, індивідуальний підхід до споживачів, застосування нових технологій, ефективна організація комунікацій, співробітництво з партнерами, зворотний зв'язок. Виявлено сучасні напрями організації готельного обслуговування: впровадження нових інформаційно-комунікаційних технологій, їх удосконалення шляхом використання популярних медіа-платформ, забезпечення ефективної роботи SMM-менеджерів та укладання бартерних угод. Сформовано цільові групи споживачів для роботи в соціальних мережах, а також перелік завдань та план робочого дня SMM-менеджера, що дозволяє закладам готельного господарства мінімізувати витрати на рекламу, при цьому значно посилювати пізнаванність бренду та залучати нових клієнтів. Використання досвіду та навичок SMM-менеджера забезпечує успішну реалізацію маркетингової стратегії та позитивний вплив на організацію процесу обслуговування споживачів. Впровадження інформаційно-комунікаційних нововведень, що характеризуються використанням популярних медіа-платформ, розробка функцій SMM-менеджера та їх реалізація у процесі управління, а також укладання бартерних угод являють собою сучасні напрями організації готельного обслуговування, які впливають на зростання рівня якості послуг та ефективності діяльності готельних підприємств, зміцнення їх конкурентних позицій. Визначені фактори, що впливають на якість обслуговування споживачів готельних послуг, а також встановлені сучасні напрями організації процесу обслуговування та підходи до підвищення його ефективності й якості можуть використовуватися у подальших дослідженнях для планування діяльності на прогресивній основі та стратегії розвитку закладів готельного господарства.

Посилання

1. Чепурда Г.М., Івашина Л.Л. Проблеми розвитку готельного господарства у місті Черкаси під час пандемії. Інновації та технології в сфері послуг і харчування. 2020. № 2. С. 5–12.
2. Д’яконова А.К., Трішин Ф.А., Тітомир Л.А., Коротич О.М. Інноваційні напрямки розвитку закладів готельного господарства. Економіка харчової промисловості. 2021. Т. 13, вип. 1. С. 62–68.
3. Сфера гостинності Буковини в кризових умовах: стан та перспективи розвитку: монографія / колектив авторів за загальною редакцією д.е.н., професора Кифяка В. Ф.: Чернівці: Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ, 2021. 220 с.
4. Юдіна О. І. Моделювання сталого економічного розвитку підприємств готельно-ресторанного бізнесу на основі декомпозиційного аналізу. Економічний простір. 2022. № 181. С. 162–167.
Опубліковано
2025-06-09
Як цитувати
Юдіна, О. І., Небаба, Н. О., Сайгак, Є. Л., & Татаренко, Д. К. (2025). ОСОБЛИВОСТІ ТА СУЧАСНІ НАПРЯМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ГОТЕЛЬНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ. Системи та технології, 69(1), 300-306. https://doi.org/10.32782/2521-6643-2025-1-69.36
Розділ
ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА ТА КЕЙТЕРИНГ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають