ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ РИНКУ РЕСТОРАННИХ ПОСЛУГ: МЕТОДИ ВИЗНАЧЕННЯ ТА ХАРАКТЕРИСТИКА

Ключові слова: ринок ресторанних послуг, розвиток, підприємства харчування, методи, тенденції розвитку.

Анотація

У статті розглянуто методичні підходи до оцінки сучасного стану та трендів розвитку ринку ресторанних послуг, які служать інструментарієм для прогнозування майбутніх динамічних ринкових змін. Метою статті є дослідження сучасних тенденцій розвитку ринку ресторанних послуг. У даному дослідженні на основі аналізу зовнішнього оточення закладів ресторанного господарства встановлено основні підходи до визначення сучасного стану ринку ресторанних послуг, до яких відносяться: аналіз ринкової стійкості, споживчих переваг, конкурентного середовища, сегментації. За допомогою сформованого методичного інструментарію здійснюється: опитування споживачів; вивчення нових популярних страв, рецептур, технологій та трендів в галузі; аналіз меню, концепцій, цінової політики; прогнозування майбутніх напрямів розвитку галузі. Використання цих підходів дозволяє: визначити особливості попиту, пропозиції та ринкової рівноваги; оцінити та охарактеризувати зміни потреб споживачів; встановити конкурентні переваги та недоліки у роботі підприємств ресторанного господарства; визначити цільову аудиторію за встановленими критеріальними ознаками. На основі зазначених підходів виявлено та охарактеризовано основні тенденції, що впливають на розвиток ринку ресторанних послуг. Встановлено, що ключовими напрямами розвитку ринку ресторанних послуг є зростання популярності здорового харчування, розвиток соціальних медіа та інформаційних технологій, технологічний прогрес, розвиток гастрономічного туризму. Інструментом визначення тенденцій розвитку галузі служать певні підходи, що забезпечують можливість адаптації ресторанних підприємств до динамічних змін на ринку послуг, до їх складу входять: маркетингові дослідження, аналіз тенденцій у гастрономічній індустрії, спостереження за конкурентами, співпраця зі спеціалістами та експертами, аналіз змін у споживчому попиті. Визначено основні тенденції розвитку ресторанного бізнесу, а саме: економічні, гастрономічні, технологічні інновації, макроекономічні та демографічні. Ці тенденції характеризують попит на ресторанні послуги, розвиток ресторанного бізнесу, цифровий розвиток, зміну звичок споживання та стан споживчого ринку.

Посилання

1. Андрушків Б. М., Добруцька Ю. М. Дослідження особливостей діяльності закладів готельно-ресторанного господарства України у регіональному аспекті. Актуальні задачі сучасних технологій: матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 24–25 листоп. 2021 р. Тернопіль. Т. Ⅱ. С. 61–62.
2. Кузьмак О.І. Напрями розвитку підприємств сфери послуг в умовах місцевого самоврядування. Сталий розвиток підприємств, регіонів, країн у сучасних ринкових та політичних умовах: матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 19 – 20 листоп. 2015 р., м. Дніпропетровськ. С. 28–31.
3. П'ятницька Г.Т., Григоренко О.М. Глобальні тренди розвитку кейтерингу. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право, 2019. № 3(104). С. 51–68.
Опубліковано
2024-12-18
Як цитувати
Юдіна, О. І., Небаба, Н. О., Корнєєв, М. В., Вишнікіна, О. В., & Алтунін, К. О. (2024). ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ РИНКУ РЕСТОРАННИХ ПОСЛУГ: МЕТОДИ ВИЗНАЧЕННЯ ТА ХАРАКТЕРИСТИКА. Системи та технології, 68(2), 176-181. https://doi.org/10.32782/2521-6643-2024-2-68.21
Розділ
ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають