ХОСТЕЛІНГ НА СВІТОВОМУ ТА НАЦІОНАЛЬНОМУ РІВНЯХ

Ключові слова: хостелінг, хостел, хостельна мережа, регіони світу, Україна.

Анотація

Охарактеризовано сучасний стан світового ринку хостелінгу. Лідером на ринку хостелінгу є Азійсько–Тихоокеанський регіон, в якому відбувається активне відновлення міжнародного туризму після пандемії COVID–19, друге місце посів Європейський регіон, третє – Американський. Встановлено, що найбільша частка гостей хостелів – це люди у віці від 25 до 34 років. Розглянуто ТОП–5 мереж хостелів у світі станом на 2022 рік: a&o Hostels, Zostel, Meininger, St Christopher’s Inns, Nomads World. Проаналізовано сучасний стан хостелінгу в Україні. Встановлено, що на сучасному етапі в умовах російської агресії в Україні офіційна статистика не відображає реальну кількість закладів хостельного господарства. Розгляд хостельної бази здійснювався на основі сайтів онлайн–бронювання. Hotelmix пропонує гостям 20 міст України із 272 хостелами. Найбільша кількість хостелів припадає на м. Київ (39,3% від всієї кількості запропонованих хостелів), друге місце посідає м. Львів (20%), на третьому місці м. Одеса (7,4%). Booking.com пропонує гостям 275 хостелів в різних регіонах України. Встановлено, що не всі хостели представлені на офіційних сайтах онлайн–бронювання. Проведено SWOT–аналіз діяльності хостельних підприємств. Позитивні зміни на ринку хостелів потребують спільних дій органів державної влади та хостелів. Спільні зусилля обох сторін забезпечать вжиття заходів на національному рівні для покращення діяльності хостелів та виведення хостельного господарства на новий етап розвитку, водночас запобігаючи впливу негативних факторів, що виникають через слабкі сторони функціонування хостелів (відсутність стандартів якості послуг, масова поява на ринку готелів економ–класу, відсутність у необхідній кількості інформації про послуги хостелів, відсутність законодавчого регулювання діяльності хостелів тощо) і загрози (зміна інтересів мандрівників до більш комфортабельного проживання, збільшення сегменту готелів 2–3 зірки, які є альтернативою хостелам, відсутність державної підтримки, зниження потоку інвестицій тощо).

Посилання

1. A&O Hostels. URL: https://www.aohostels.com/en/
2. Global Hostel Market – 2023–2030. URL: https://www.giiresearch.com/report/dmin1390163–global–hostel–market.html
3. Hostel Market 2023 (New Report): Global Research Strategic Analysis 2031. URL: https://www.linkedin.com/pulse/hostel–market–2023–new–report–global–7bcof
4. Hostels Market. URL: https://www.marketdataforecast.com/market–reports/hostels–market
5. Hotelmix: Хостели України. URL: https://hotelmix.com.ua/hostels/ukraine
6. Meininger. URL: https://www.meininger–hotels.com/en/backpacker–hotels/
7. Nomads World. URL: https://nomadsworld.com/
8. Pambuk S., Ustenko I., Mardar M. Marketing substantiation, organizational and economic characteristics of small business in the provision of hotel services. Фінансово–кредитна діяльність: проблеми теорії та практики : зб. наук. пр. 2021. Вип. 4. С. 439–450.
9. St Christopher’s Inns. URL: https://www.st–christophers.co.uk/hostels
10. Stankevych I. V., Sukhoruchenko Т. S. Functioning and development problems of the enterprises in the sphere of hotel business in Ukraine in the conditions of real–time information. Проблеми функціонування та розвитку підприємств сфери готельного бізнесу України в умовах інформаційного сьогодення. Наук. пр. ОНАЗ ім. О. С. Попова. 2019. № 1. С. 176–185.
11. Zostel. URL: https://www.zostel.com/
12. Алдошина М.В., Бондаренко Н.А. Хостели як колективні засоби розміщення в Україні. Економіка і суспільство. Вип 3. 2017. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/13_ukr/54.pdf
13. Байлик С. І., Писаревський І.М. Організація готельного господарства : підручник. Харків : ХНУМГ ім. Бекетова, 2015. 329 с.
14. Бондаренко Ю. Г., Кулиняк І.Я. Оцінювання діяльності колективних засобів розміщення як організації рекреаційної сфери. Вісник Національного університету «Львівська Політехніка». 2018. № 897. С. 3–15.
15. ДСТУ 9106:2021 Туристичні послуги. Хостели. Загальні вимоги та класифікація. URL: https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc–page.html?id_doc=95566
16. Мальська М.П., Пандяк І.Г. Готельний бізнес: теорія та практика : Навчальний посібник. К: Центр учбової літератури, 2009. 472 с.
17. Миколюк О.А., Прилепа Н.В. Формування системи управління якістю підприємств готельного бізнесу. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2015. № 2(2). С. 309–312.
18. Офіційний сайт онлайн–бронювання Booking.com. URL: https://www.booking.com
19. Офіційний сайт онлайн–бронювання hotels–of–ukraine. URL: https://www.hotels–of–ukraine.com/en/
20. Поплавська І.В. Територіальна організація готельного господарства України : автореф. дис. … канд. геогр. наук : 11.00.02. Київ. нац. ун–т ім. Т. Шевченка. К., 2011. 20 с.
21. Тімар І.В. Вплив іміджу підприємства сфери готельних послуг на формування його конкурентних переваг. Вісник Дніпропетровського університету. Серія : Економіка. 2015. Т. 23, Вип. 9(3). С. 145–149.
Опубліковано
2024-12-18
Як цитувати
Горожанкіна, Н. А., Корнєєв, М. В., Горб, К. М., & Третьяк, Є. С. (2024). ХОСТЕЛІНГ НА СВІТОВОМУ ТА НАЦІОНАЛЬНОМУ РІВНЯХ. Системи та технології, 68(2), 161-167. https://doi.org/10.32782/2521-6643-2024-2-68.19
Розділ
ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають