ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ГАСТРОНОМІЧНОГО ТУРИЗМУ В ГРУЗІЇ

Ключові слова: гастрономія, гастрономічний туризм, кулінарний туризм, національна кухня, культура приготування, гастро-тур.

Анотація

У статті досліджено сутність гастрономічного туризму та його структуру, розглянуто різні його дефініції. Проаналізовано особливості становлення та розвитку гастрономічного туризму в світі, його значення для формування іміджу території. Гастрономічний туризм дуже популярний у світі вид туризму, який пов’язаний з культурним, етнічним, подієвим та агротуризмом. Через свою багатогранність гастрономічний туризм має кілька класифікацій, заснованих на різних характеристиках, найважливіша з яких заснована на типі конкретного продукту або напою. Гастрономічний туризм дозволяє людині відчути культуру певної країни чи регіону через кулінарні дегустації та навчитися готувати страви. Завдяки гастрономічним турам і подорожам можна отримати не тільки нові відчуття від поїдання різноманітних страв і дегустації вин, але це також є одним із шляхів проникнення в ту чи іншу культуру. Гастрономія пройшла довгий історичний шлях розвитку. Визначено, що гастрономічний туризм виступає складовим елементом усіх турів, а гастрономія має потенціал для підвищення привабливості туристичного продукту та туристичної дестинації в цілому. Доведено, що формування сприятливого іміджу країни крізь призму національної кухні є вдалим маркетинговим ходом, що сприяє залученню туристів. Він призначений, з одного боку, для туристів, які шукають досвіду ознайомлення з новими культурами, а з іншого боку, він надає додаткову цінність брендам туристичних напрямків. Охарактеризовано вплив міжнародних (Всесвітньої асоціації гастрономічного туризму та інших) та національних організацій гастрономічного туризму на його розвиток. Проаналізовано місце гастрономічного туризму в туристичній індустрії Грузії та перспективи його розвитку. Доведено, що кулінарний та винний сектори Грузії відіграють важливу роль. Аналіз сектору туризму Грузії дозволив встановити, що гастрономічний туризм у Грузії має значний потенціал для сприяння розробці нових якісних туристичних продуктів і досвіду. Зі свого боку Національна адміністрація туризму Грузії робить усе можливе для просування гастрономічного туризму як на національному, так і на міжнародному рівнях.

Посилання

1. Tourism Business Frontiers: Consumers, Products and Industry / edited by Dimitrios Buhalis and Carlos Costa. 2006. P.137–147.
2. Brokaj M. The Impact of the Gastronomic Offer in Choosing Tourism Destination: The Case of Albania. Academic Journal of Interdisciplinary Studies. MCSER Publishing, 2014. Vol 3. No 2. P. 249–258.
3. Gheorghe G., Tudorache P., Nistoreanu P. Gastronomic tourism, a new trend for contemporary tourism? Cactus Tourism Journal. Vol. 9. Issue 1. 2014. P. 12–21.
4. De Jong A., Palladino M., Garrido Puig R., Romeo G., Fava N., Cafiero C., Scoglund W., Varley P., Marciano C., Laven D., Sjölander-Lindqvist A. Gastronomy tourism: an interdisciplinary literature review of research areas, disciplines, and dynamics. Journal of Gastronomy and Tourism. 2018. Vol. 3. P. 131–146.
5. Tovmasyan G. Exploring the role of gastronomy in tourism. SocioEconomic Challenges. 2019. Vol. 3. URL: https://armgpublishing.com/wp-content/uploads/2019/10/4-1.pdf
6. Dixit S. K., Prayag G. Gastronomic tourism experiences and experiential marketing. Tourism Recreation Research. 2022. Vol. 47. P. 217–220.
7. Никига О.В. Інноваційний розвиток гастрономічного туризму в регіоні (на прикладі Львівської області): дис. … д-ра філос.: 242 "Туризм". Львів: ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022. 213 с.
8. Підгірна В.Н., Єремія Г.І., Хникіна М.В. Аналіз тенденцій гастрономічного туризму: міжнародний досвід та Україна. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 37. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1250/1205
9. Худавердієва В. А. Гастрономічний компонент (організація харчування туристів) в аспекті мотиваційної ієрархії туризму. Актуальні проблеми сталого розвитку. 2024. Т. 1. № 1. С. 38–51.
10. Meladze M. Wine Tourism as a Great Opportunity for Georgia. European Scientific Journal. December 2016. P. 372–376.
11. Kadagidze L., Piranashvili M. Georgian gastronomic diversity to promote cultural heritage and sustainable development of tourism in the country. European Science Review. 2019. URL: DOI:10.29013/ESR-19-9.10-21-25
12. Gastronomic Association of Georgia. URL: https://georgiangastronomy.ge/en/home
13. National Statistics Office of Georgia. URL: https://www.geostat.ge/en
14. Борисова О. В. Спеціалізований туризм. К: Кондор, 2020. 360 с.
15. Винний та гастрономічний туризм: глобальні тренди та локальні практики: монографія / [колектив авторів] за наук ред. Д.І. Басюк. Вінниця: ПП «ТД «Едельвейс і К», 2017. 316 с.
16. Georgian National Tourism Administration. URL: https://gnta.ge/
17. Бондаренко А. Г., Дугієнко Н. О. Тенденції розвитку туризму в Грузії (приклад для України). Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2020. № 2(25). C. 15–20.
18. UNESCO – Decision of the Intergovernmental Committee: 8.COM 8.13, 2013. URL: https://web.archive.org/web/20220120123643/https://ich.unesco.org/en/decisions
19. Why Georgia, 2022. URL: https://georgia.travel/
20. Taste Atlas, 2022. URL: https://www.tasteatlas.com/
21. Tripadvisor. URL: https://www.tripadvisor.com/
Опубліковано
2024-12-17
Як цитувати
Бойко, З. В., Горожанкіна, Н. А., Корнєєв, М. В., Щолокова, Г. В., & Уманська, С. О. (2024). ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ГАСТРОНОМІЧНОГО ТУРИЗМУ В ГРУЗІЇ. Системи та технології, 68(2), 147-154. https://doi.org/10.32782/2521-6643-2024-2-68.17
Розділ
ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають