ВІРТУАЛЬНА ЛАБОРАТОРІЯ ЯК ЕФЕКТИВНЕ РІШЕННЯ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ

Ключові слова: віддалений доступ, віртуальна лабораторія, викладач, спеціалізоване обладнання, дистанційна освіта

Анотація

У світі, де темпи змін і технологій стрімко прискорюються, навчання є більш важливим і актуальним, ніж будь-коли раніше. Нещодавні зміни в освітньому секторі докорінно змінили парадигму навчання, зокрема дві ключові події: пандемія COVID-19 та початок війни в Україні у 2022 році. Ці виклики вимагають нових та інноваційних рішень у навчальному процесі. Тим часом ситуація в навчальних закладах значно ускладнилася через початок війни в Україні у 2022 році. Ризики для студентів і викладачів, пов'язані з перебуванням в університетських кампусах під час конфлікту, зросли, що порушило важливі питання про те, як проводити і викладати заняття під час війни. Спільним фактором, який відіграв важливу роль у вирішенні цих проблем, стала наявність гаджета, який є у майже кожного: мобільного телефону. Цей пристрій став мостом між студентами та викладачами, дозволяючи проводити лекції та практичні заняття в режимі онлайн навіть тоді, коли фізичний доступ до університету був обмежений. Віртуальні лабораторії стають відповіддю на сучасні виклики у навчанні та надають студентам можливість отримати якісну освіту в умовах обмежень та кризи. Віртуальні лабораторії дозволяють студентам розвивати навички та вдосконалювати свої знання, не виходячи з дому або з безпечного місця. Це інноваційні рішення, які підтримують навчальний процес і сприяють підвищенню якості освіти. Таким чином, віртуальні комп'ютерні лабораторії є необхідним елементом освітнього простору, який може гарантувати навчання та розвиток учнів навіть у найскладніших ситуаціях. У роботі проведено аналіз предметної області, визначено задачі, які потрібно вирішувати при створення віртуальної лабораторії. Також було проаналізовано програмне забезпечення для віддаленого доступу до лабораторії. Описано приклад задач, які доцільно вирішувати в рамках напряму компʼютерної інженерії і наведено загальні риси завдань, для яких доцільно створювати віртуальні лабораторії. У роботі було розроблено структурну схему віртуальної лабораторії, яка є базовою для будь-яких спеціальностей. Також було запропоновано та обґрунтовано вибір апаратної та програмної складової віртуальної лабораторії в межах ВНЗ та у віддалених користувачів, розроблено та описано алгоритм функціонування системи загалом.

Посилання

1. Русу О. П. Універсальна віртуальна лабораторія для традиційної та дистанційної форм навчання. Гуманітарний і інноваційний ракурс професійної майстерності: пошуки молодих вчених : матер. VІІI Всеукр. наук.-практич. конф. студентів, аспірантів та молодих учених, (18 листоп. 2022 р., м. Одеса). Львів – Торунь: Liha-Pres. 2022. С. 385–388. https://doi.org/10.36059/978-966-397-266-4/113
2. Бохан Ю. В., Форостовська Т. О. Віртуальний лабораторний практикум як засіб вивчення природничих дисциплін. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2021. Вип. 194. С. 74–78.
3. Замковенко Є.А., Масич В.В. Віртуальна лабораторія в навчальному процесі. Наумовські читання: матеріали XVII студ. наук. конф. студ. та молод. вчених, присвяч. 80-річчю фіз.-мат. ф-ту, Харків, 14–15 листоп. 2019 р. С. 146–149. URL: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/8196
4. Gunawan, G., Harjono, A., Hermansyah, H., & Herayanti, L. Guided inquiry model through virtual laboratory to enhance students'science process skills on heat concept. Jurnal Cakrawala Pendidikan. 2019. 38 (2). P. 259–268.
5. Kusmawan, U. A Virtual Lab As A Vehicle For Active Learning Through Distance Education. International Journal of Research in STEM Education. 2022. 4(2). P. 18–38.
6. Hocking, J. Unity in action: multiplatform game development in C#. Simon and Schuster. 2022. 416 p.
7. Tiahunova M., Kyrychek H., Bohatyrova T., Moshynets D. System and method of automatic collection of objects in the room. Proceedings of the 4rd Workshop for Young Scientists in Computer Science & Software Engineering, Vol-3077, Kryvyi Rih, Ukraine, December 18, 2021, P. 174–186.
8. Setiyani, Lila, Femmy Effendy, and Annisa Anggraini Slamet. Using Technology Acceptance Model 3 (TAM 3) at selected private technical high school: google drive storage in e-learning. Utamax: Journal of Ultimate Research and Trends in Education 3.2. 2021. P. 80–89.
9. Gamnis, Steven; Vanderlinden, Matthew; Mailewa, Akalanka. Analyzing Data Encryption Efficiencies for Secure Cloud Storages: A Case Study of Pcloud vs OneDrive vs Dropbox. Advances in Technology. 2022. P. 79–98.
10. Alotaibi, Shamsah; Alomair, Hadeel; Elhussein, Mariam. Comparing performance of commercial cloud storage systems: the case of dropbox and one drive. In: 2019 International Conference on Computer and Information Sciences (ICCIS). IEEE, 2019. P. 1–5.
Опубліковано
2023-12-18
Як цитувати
Тягунова, М. Ю., & Лаврик, В. Р. (2023). ВІРТУАЛЬНА ЛАБОРАТОРІЯ ЯК ЕФЕКТИВНЕ РІШЕННЯ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ. Системи та технології, 66(2), 125-131. https://doi.org/10.32782/2521-6643-2023.2-66.14
Розділ
ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЇ ТА РАДІОТЕХНІКА