INCREASING EFFICIENCY OF INTERACTION BETWEEN THE OBJECT AND SURROUNDING TARGETS USING POSITIONING METHODOLOGY

  • A. S. Spitzer Assistant of Specialized Computer Systems Department, Lviv Polytechnic National University
  • A. V. Mashchak Ph.D., Senior Lecturer, Senior Lecturer of Theoretical Radio Engineering and Radio Measuring Department, Lviv Polytechnic National University
  • T. I. Tkachuk Ph.D, assistant, Assistant of Specialized Computer Systems Department, Lviv Polytechnic National University
  • I. V. Kulyk Ph.D., Senior Lecturer, Lecturer of Theoretical Radio Engineering and Radio Measuring Department, Lviv Polytechnic National University
Ключові слова: методологія позиціонування; розміщення космічних об’єктів; розміщення цілей противника; дружнє розміщення цілей

Анотація

сучасних бойових діях технічні комп’ютеризовані системи викону-ють все більш важливу й критичну роль. Це передбачається необхідністю підвищення ефективності ведення війни – забезпечення максимальних во-рожих втрат за мінімальних власних втрат. Засоби ведення бойових дій ста-ють складнішими та досконалішими, це спричиняє підвищення їхньої економі-чної вартості та фізичної цінності. Проте порівняно з технічними засобами цінність життя і здоров’я військовослужбовців і цивільних осіб займає най-важливіше місце. Наразі для розв’язання таких проблем використовуються моделі та підходи, які насамперед орієнтовані на характеристики та пара-метри об’єктів бойових дій. Фактори впливу навколишнього середовища або ігноруються (як малозначущі), або оцінюються людьми на основі їхнього досвіду (експертне оцінювання) та теоретичних знань без належного сис-темного підходу.
Отже, у прийнятті тактичних рішень людський фактор став визна-чальним, що може призвести до помилкових незворотних рішень. В епоху цифрових технологій існує потреба в адекватності та ефективності ма-тематичних моделей, які могли б автоматизувати процеси тактичного планування в реальному часі. Такі моделі мають містити критичні вимоги до оцінювання середовища, в якому перебуває об’єкт. Тому необхідно роз-робити теоретичну й математичну модель (яку можна алгоритмізувати), це дасть змогу максимально знизити ризик для дружніх цілей та підвищити ефективність озброєння і боєздатність військовослужбовців.
Однією із найважливіших вимог до цієї моделі є автоматизація проце-су тактичного планування й управління. Однак, незважаючи на військове спрямування цієї моделі, вона може бути успішно використана для іншої мети, наприклад для планування в економічній сфері. Адже ця модель може знаходити не тільки ворожі цілі чи дружні об’єкти, але й більш успішно планувати бізнес-стратегії та визначати конкурентів на ринку.
Результатом цієї статті є вербальний алгоритм і теоретична ма-тематична модель, яка потенційно може підвищити ефективність управ-ління об’єктами (у військовій, економічній та інших сферах). Запропонована модель розширює критерії оцінювання характеристик об’єкта щодо сере-довища, в якому перебуває об’єкт.

Посилання

1. Gintis H. Game Theory Evolving: a Problem-centered Introduction to Modeling Strategic Behavior. Princeton University Press, 2000. 531 p.
2. Miller J. D. Game Theory at Work: How to Use Game Theory to Out-think and Outmaneuver Your Competition. McGraw-Hill Education, 2003. 228 p.
3. Shoham Y. Multiagent Systems: Algorithmic, Game-Theoretic, and Logi-cal Foundations. Cambridge University Press, 2008. 504 p.
4. Leyton-Brown K. Essentials of Game Theory: A Concise Multidiscipli-nary Introduction. Morgan & Claypool Publishers, 2008. 93 p.
5. Cubitt R. and Sugden R. Common Knowledge, Salience, and Convention: A Reconstruction of David Lewis’s Game Theory // Economics and Philosophy. 2003. Vol. 19. P. 175–210.
6. Meyer John-Jules and Wiebe van der Hoek. Epistemic Logic for AI and Computer Science. New-York: Cambridge University Press, 2004.
7. Vaittinen T., Karkkainen T., Olsson T. A diary study on annotating loca-tions with mixed reality information // Proceedings of the 9th international con-ference on mobile and ubiquitous multimedia. MUM 10 ׳ . New-York, NY, USA:
ACM; 2010. P. 21:1–21:10.
8. Wither J., Coffin C., Ventura J., Hollerer T. Fast annotation and model-ing with a single-point laser range finder // 7th IEEE/ACM international sympo-sium on mixed and augmented reality, 2008 (ISMAR 2008); 2008. P. 6–8.
9. Castle R., Klein G., Murray D. Video-rate localization in multiple maps for wearable augmented reality // 12th IEEE international symposium on weara-ble computers, 2008 (ISWC 2008); 2008. P. 15–22.
10. Wither J., Diverdi S., Hollerer T. Using aerial photographs for improved mobile ar annotation. In: Proceedings of the 5th IEEE and ACM international symposium on mixed and augmented reality. ISMAR 06 ׳ . Washington, DC, USA:
IEEE Computer Society; 2006. P. 159–162.
11. Dave K., Dinesh K. CInDeR: Collision and Interference Detection in Real-time using graphics hardware // Proc. Of Graphics Interface, May 2003, P. 73–80.
Опубліковано
2019-12-13
Як цитувати
Spitzer, A. S., Mashchak, A. V., Tkachuk, T. I., & Kulyk, I. V. (2019). INCREASING EFFICIENCY OF INTERACTION BETWEEN THE OBJECT AND SURROUNDING TARGETS USING POSITIONING METHODOLOGY. Системи та технології, 2(58), 183-189. https://doi.org/10.32836/2521-6643-2019-2-58-12