РОЗРАХУНОК РЕЖИМІВ УПРАВЛІННЯ АВТОМОБІЛЯМИ ДЛЯ ЗМЕНШЕННЯ ЧИСЛА ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНИХ ПРИГОД
Анотація
Дослідження факторів, що сприяють виникненню дорожньо-транспортних пригод, показало, що покращення активної безпеки автомобіля та модернізація дорожньої інфраструктури, спрямована на збільшення швидкості та пропускної спроможності, не забезпечує підвищення загальної безпеки системи «водій–автомобіль–дорога». Такі заходи можуть призводити до того, що водій виходить за межі безпечного керування транспортним засобом. Визначено кількісні показники якості керування, що відображають рівень безпеки дорожнього руху. Також представлені значення параметрів керування автомобілем, що відповідають різним типам дорожніх ділянок. Ці показники можуть бути використані водіями як інформаційна підтримка, як елемент взаємодії в системі «водій–автомобіль», а також для моніторингу безпеки дорожнього руху уповноваженими організаціями.Під час аналізу умов виникнення дорожньо-транспортних пригод було встановлено, що заходи з підвищення активної безпеки системи «водій-транспортний засіб» та дорожньої інфраструктури, спрямовані на збільшення швидкості руху та пропускної здатності, не забезпечують зростання загальної активної безпеки системи відеоспостереження. Такі дії можуть дозволити водієві вийти за межі безпечного контролю над автомобілем. У зв’язку з цим було визначено і запропоновано використовувати як зворотний зв’язок, показники безпеки руху, що дають змогу вносити корективи в дії водія для запобігання дорожньо-транспортним пригодам. Ці показники застосовуються не лише самим водієм, але й слугують основою для встановлення безпечних діапазонів значень, перевищення яких під час руху може стати підставою для адміністративного втручання з боку служб нагляду.Існує припущення, що поліпшення дорожніх умов, підвищення швидкісних і гальмівних характеристик, стійкості автомобіля, його керованості та функцій активної безпеки сприяє підвищенню загальної безпеки руху. Однак ці твердження суперечать статистичним даним по дорожньо-транспортним пригодам.
Посилання
2. Гуржій Т. О. Державна політика безпеки дорожнього руху: теоретично-правові та організаційні засади: Дис. … д-ра юрид. Наук : 12.00.07 / Дніпропетр. держ. ун-т внутр. справ. Дніпро, 2011. 553 с.
3. Системологія на транспорті : підручник : у 5 кн. / За заг. ред. М. Ф. Дмитриченка. К.: Знання України, 2005. Кн. 4 : Організація дорожнього руху. 452 с.
4. Ветрогон О. А. Підвищення точності результатів експертизи швидкості при дорожньо-транспортній пригоді: автореф. дис. … канд. техн. наук: 05.22.20. Харків, 2009. 21 с.
5. Голубєва Г. К. Адміністративно-правова кваліфікація порушень водіями правил експлуатації автотранспортних засобів: автореф. дис. … канд. юрид. наук: 12.00.07. Ірпінь, 2008. 20 с.
6. Граділь А. О. Адміністративні процедури при оформлені дорожньо-транспортних пригод. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія «Право». Вип. 165. Частина 2. 2011. С. 227-230.
7. Кашканов В. А. Удосконалення методу визначення коефіцієнта зчеплення при автотехнічній експертизі ДТП: автореф. Дис …. канд. техн. наук: спец. 05.22.20. Харків, 2008. 20 с.
8. Ксенофонтова В. А. Розробка методу визначення швидкості транспортного засобу до зіткнення в результаті ДТП: автореф. Дис …. канд. техн. наук: 05.22.20. Харків, 2003. 21 с.
9. Рубан А. О. Стійкість шаруватих ґрунтових споруд на деформованій основі : монографія. Дніпро: ПГ АСіА, 2005. 182 с.