РОЗРОБКА ПЛАТФОРМИ ДЛЯ ВЕДЕННЯ БЛОГУ ВИКЛАДАЧА
Анотація
Метою статті є аналіз архітектури програмного забезпечення для блогу викладача та опис його основних компонентів, які забезпечують ефективне управління контентом та швидку взаємодію з користувачами. Висвітлюються підходи до розробки адміністративного вебдодатку та публічного вебсайту, їх взаємодія через API, а також використання сучасних технологій, таких як Next.js, MongoDB та JWT, для досягнення стабільності, масштабованості та безпеки системи.Архітектура програмного забезпечення складається з адміністративного вебдодатку (Frontend і Backend) та публічного вебсайту (Frontend). Адміністративний інтерфейс створений на платформі Next.js, що поєднує серверний рендеринг (SSR) та клієнтський рендеринг, забезпечуючи високу швидкість завантаження сторінок. Frontend частина дозволяє викладачам керувати контентом блогу, включаючи створення, редагування та видалення статей, книг та інформації про автора. Backend частина реалізована для обробки запитів, управління базою даних MongoDB, аутентифікації та перевірки прав доступу через JWT. Публічний вебсайт використовує технології статичної генерації сторінок (SSG) та SSR, що забезпечує оптимальну продуктивність та швидке завантаження контенту. Також розглянуто сценарії використання, включаючи авторизацію адміністратора, керування статтями, книгами та налаштуваннями.Для хостингу вибрано платформу Vercel, яка забезпечує автоматичне розгортання через GitHub та підтримку CI/CD.Результати дослідження підтверджують ефективність вибраної архітектури для забезпечення швидкої та безпечної роботи блогу викладача. Використання Next.js, MongoDB та JWT дозволяє створити гнучку та масштабовану систему з можливістю розширення функціоналу. Публічний вебсайт надає користувачам доступ до статей і книг без аутентифікації, а адміністративний вебдодаток забезпечує зручне управління контентом. Обрані технології сприяють високій продуктивності та зручності використання системи.
Посилання
2. Мартинюк О. В. Освітній блог як засіб професійної підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2022. Т. 87, № 3. С. 54-67. Режим доступу: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2425/1443.
3. Kumar, S., Nanda, P. Social Media in Higher Education: A Framework for Continuous Engagement. Journal of Educational Technology & Society, 2020, 23(1), pp. 33-44.
4. Manca, S., Ranieri, M. Implications of social network sites for teaching and learning. Where we are and where we want to go. Education and Information Technologies, 2020, 22(2), pp. 605-622.
5. Василенко М., Горбаченко С., Слатвінська В., Чепурна О. Сценарне планування як інструмент безперервного бізнесу: WEB-технології (комплексний підхід) Інформаційні технології та суспільство. 2023. № 3. Режим доступу: https://journals.maup.com.ua/index.php/it/article/view/2098.
6. Слабінога М. О., Чабан С. В. Розробка веб-додатків в контексті оптимізації їх швидкодії. Таврійський науковий вісник. Серія: Технічні науки. 2022. № 3. С. 45–52. DOI: 10.32851/tnv-tech.2022.3.7. Режим доступу: https://journals.ksauniv.ks.ua/index.php/tech/article/view/219.
7. Антоненко А. В., Балвак А. А., Цвик О. С., Ємелін Д. М., Гришковець Є. П. Інноваційні методи відображення інформації в веб-браузерах. Таврійський науковий вісник. Серія: Технічні науки. 2024. № 1. С. 81–88. DOI: 10.32782/tnv-tech.2024.1.9. Режим доступу: https://journals.ksauniv.ks.ua/index.php/tech/article/view/542.
8. Д. M. Oльховський, С.В. Гаркуша, О. О. Черненко, В.О. Лазаренко Розробка сайту кафедри навчально-наукового інституту денної освіти. Збiрник наукових праць національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова, № 1 (494), 2024, С. 119-125.
9. Олексійчук Ю. Ф., Ольховський Д.М., Ольховська О.В., Андрушків О. М., Проєктування, розробка та тестування web-сервісу для вибору тем дипломних робіт. Системи та технології, № 1, № 1, с. 43-50. https://doi.org/10.32782/2521-6643-2024-1-67.7
10. О.П. Кошова, О.О. Черненко, Т.В. Чілікіна, І.І. Комар Особливості розробки web-застосунків для системи дистанційного навчання з допомогою бібліотеки React. Системи та технології, 2023, 65(1), С. 20-31. https://doi.org/10.32782/2521-6643-2023.1-65.3
11. Кошова О. П., Ольховська О.В., Тацій Д. С., Олексійчук Ю.Ф., Черненко О.О. РОЗРОБКА ВЕБ-ДО- ДАТКІВ ТА СЕРВІСІВ НА ПЛАТФОРМІ NODE.JS Таврійський науковий вісник. Серія: Технічні науки, 2023. Вип. 2. С. 78-89. https://doi.org/10.32782/tnv-tech.2023.2.9