ДОСЛІДЖЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ UNITY ДЛЯ ІНТЕГРАЦІЇ ГЕОПРОСТОРОВИХ ДАНИХ У 3D-МОДЕЛЮВАННІ ЛАНДШАФТІВ
Анотація
У статті здійснено дослідження можливостей платформи Unity для інтеграції геопросторових даних у процесі 3D-моделювання ландшафтів. Об’єктом дослідження виступає процес створення реалістичних 3D-моделей ландшафтів із використанням відкритих джерел геопросторових даних, таких як OpenStreetMap та MapBox. У ході роботи було проаналізовано основні методи інтеграції геопросторових даних у середовище Unity, визначено переваги та недоліки різних підходів, а також розглянуто можливості операційних систем у підтримці цього процесу. Результати дослідження показують, що Unity є потужним інструментом для 3D-візуалізації, який завдяки своїй гнучкості та можливостям підтримки різних форматів даних дозволяє створювати реалістичні та деталізовані моделі ландшафтів. Зокрема, проведені тести підтвердили, що використання методів рівнів деталізації (LOD), компресії текстур та оптимізації матеріалів дозволяє зберігати високу продуктивність Unity навіть на системах з обмеженими ресурсами. Водночас виявлено, що ефективність інтеграції та візуалізації залежить від операційної системи, на якій працює Unity, а також від правильного вибору методів обробки та оптимізації даних. Практичне значення отриманих результатів полягає у можливості застосування розроблених підходів для створення високоякісних візуалізацій у сфері архітектури, містобудування та геодезії. Окрім того, запропоновані методи можуть бути використані для розробки навчальних та інтерактивних додатків, що потребують інтеграції реальних геопросторових даних. Виявлені підходи до оптимізації процесів обробки та візуалізації даних можуть знайти застосування у розробці ігор та віртуальних середовищ, де вирішальне значення мають висока продуктивність і реалістичність моделювання. Отримані висновки також можуть слугувати основою для подальших досліджень, спрямованих на оптимізацію процесів інтеграції даних у 3D-моделюванні та розширенні функціональних можливостей Unity для роботи з різними джерелами геопросторових даних.
Посилання
2. Іванов П., Білий К. Можливості використання ГІС для 3D-візуалізації ландшафті. Геодезичний вісник. 2019. № 5. С. 45-52.
3. Грехем Л. Використання Unity для інтеграції геопросторових даних у 3D-моделюванні ландшафтів. Журнал комп’ютерних наук. 2021. № 7. С. 34-41.
4. Петров М., Сидоренко О. Продуктивність Unity при роботі з великими обсягами геопросторових даних. Комп’ютерні технології та системи. 2020. № 6. С. 58-65.
5. Браун С. Оптимізація візуалізації ландшафтів у Unity: нові підходи. Журнал цифрових технологій. 2021. № 8. С. 27-33.
6. OpenStreetMap. Available at: https://www.openstreetmap.org/
7. GeoJSON Format Specification. Available at: https://geojson.org/
8. Mapbox SDK for Unity. Available at: https://www.mapbox.com/unity-sdk/
9. Documentation for Converting Data into GeoJSON. Available at: https://docs.openstreetmap.org/help/how-to/convert-into-geojson
10. Unity Terrain Tools Documentation. Available at: https://docs.unity3d.com/Packages/com.unity.terraintools@4.0/manual/index.html
11. Unity LOD (Level of Detail) Documentation. Available at: https://docs.unity3d.com/Manual/class-LODGroup.html