ДИВЕРСИФІКАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ПІДПРИЄМСТВА ЯК СПОСІБ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТНОЗДАТНОСТІ

Ключові слова: диверсифікація, готельно-ресторанні підприємства, ефективність диверсифікації, система показників, алгоритм оцінки впровадження диверсифікації.

Анотація

У статті розглянуті питання стратегії диверсифікації як стратегії зростання, яка натепер широко використовується у сфері тимчасового розміщення та харчування. Щоб отримати цілісну картину ефективності диверсифікації підприємства, необхідно ретельно проаналізувати всі підсистеми підприємства, які зазнали впливу проекту диверсифікації діяльності, а саме: фінансову, економічну, виробничу, технологічну, інформаційну, і крім того, необхідно враховувати вплив на зовнішнє середовище підприємства, особливо ринки, на яких воно працює, і лояльність споживачів. Тож оцінка ефективності диверсифікації діяльності підприємства може бути реалізована лише за наявності у відповідального керівника чи служби підприємства певної системи показників. Основними групами показників є: фінансово-економічні, виробничо-технологічні, ринкові. У сукупності всі вищезазначені показники дають комплексну оцінку ефективності диверсифікації діяльності підприємства у сфері тимчасового розміщення та харчування. Наявність єдиної формалізованої системи показників може полегшити процес аналізу ефективності проекту впровадження диверсифікації діяльності на підприємстві. Крім того, ця система показників повинна враховуватися в економічній службі підприємства та використовуватися в системі управління економікою. Щоб визначити, чи дійсно диверсифікація виправдана, підприємцям необхідно чітко визначити алгоритм дій. Запропонований алгоритм складається з 5 кроків, кожен крок визначає необхідну кількість дій, достатніх для здійснення кожного наступного кроку в процесі впровадження стратегії диверсифікації на підприємстві. Таким чином, перш ніж прийняти рішення про диверсифікацію готелю, підприємець повинен проаналізувати ситуацію щодо життєздатності існуючого бізнесу і зробити вибір у тому напряму, що є найбільш ефективним з метою набуття конкурентних переваг на ринку.

Посилання

1. ДСТУ 3294-95 Маркетинг. Терміни та визначення основних понять. Зі зміною № 1 [Чинний від 30.09.2002]. Держстандарт України Київ, 2002. 3 с.
2. Скоробогатов М. М., Куцерубов О. І. Диверсифікація як один із шляхів підвищення ефективності діяльності підприємств у сучасних умовах. Економічний вісник Донбасу. 2011. № 3 (25). С. 11–19.
3. Шпак А.Д. Диверсифікація регіонів: сутність, причини та наслідки виникнення. Економічний аналіз. 2015. Том 21, № 1. С. 133–139.
4. Kitsios F. Strategic decision making using multicriteria analysis: newservice development in Greek hotels. Int. J. data analysis techniques. 2015. Vol. 7. No. 2. Р. 187–202.
5. Chen, C.M., Kuo L.C. Diversification strategy and financial performance in the Taiwanese hotel industry. Int. J. Hospitality Management. 2012. Vol. 31. № 3. Р. 1030–1032.
6. Côté M., Malo M.Cю, Simard P., Messier M. La gestion stratégique: Une approche fondamentale. Montreal, QC : La Chenelière. 2008. 368 p.
7. Скриньковський Р. М., Візняк Ю. Я., Павловський Г., Коропецький О. О. Діагностика диверсифікаційних процесів на підприємстві. Проблеми економіки. 2017. С. 223–228.
8. Бєлєнкова О.Ю. Алгоритм управління диверсифікацією діяльності підприємства. Шляхи підвищення ефективності будівництва в умовах формування ринкових відносин : зб. наук. пр. Київ. нац. ун-т буд-ва і архітектури. Київ : Вид-во КНУБА. 2021. № 47(2). С. 13–24.
Опубліковано
2023-07-14
Як цитувати
Лихолат, О. А., Вишнікіна, О. В., & Апалькова, Д. К. (2023). ДИВЕРСИФІКАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ПІДПРИЄМСТВА ЯК СПОСІБ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТНОЗДАТНОСТІ. Системи та технології, 65(1), 141-146. https://doi.org/10.32782/2521-6643-2023.1-65.17
Розділ
ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА