ОСОБЛИВОСТІ РОЗРОБКИ WEB-ЗАСТОСУНКІВ ДЛЯ СИСТЕМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ З ДОПОМОГОЮ БІБЛІОТЕКИ REACT

Ключові слова: система дистанційного навчання, web-застосунок, jsx, React, об’єктна модель документа (DOM).

Анотація

В роботі розглядаються особливості розробки системи дистанційного навчання для студентів закладів вищої освіти з використанням мови програмування TypeScript та бібліотеки React. В статті показано, що однією із найбільш ефективних технологій навчання в сучасних умовах виступають інтерактивні технології навчання та різноманітні системи дистанційного навчання. Проаналізовано найбільш відомі існуючі системи дистанційного навчання, а саме: Moodle Blackboard Google Classroom Canvas. Виокремлено їхні функціональні можливості та можливості для роботи викладачів і студентів. Виокремлено недоліки та переваги кожної із систем. Для оволодіння студентами спеціальності «Комп’ютерні науки» необхідними навичками і компетентностями для майбутньої професійної діяльності виокремлено педагогічні умови їх навчання із використанням системи дистанційного навчання, а саме: необхідність поєднання традиційного стилю викладання дисциплін із інформаційними та інноваційними технологіями навчання, що забезпечить системність та функціональність отриманих знань, умінь і навичок; введення лабораторних форм практичних занять та інформаційних технологій на основі прикладних програм. Показано, що розробка системи дистанційного навчання є одним із практико-орієнтованих завдань. За результатами аналізу систем аналогічного призначення, проведеного в нашому дослідженні, було обрано для розробки елементів системи дистанційного навчання: сервіс для розробки інтерфейсів та прототипування Figma; мову програмування TypeScript; Css-препроцесор Sass; бібліотеки: React, Redux, Redux-Saga, Zod; система контролю версіями Git. Проєкт реалізований на мові програмування TypeScript з використанням бібліотеки React. Побудовано UML діаграму прецедентів розробленої системи дистанційного навчання, що містить прецеденти для екторів: авторизований користувач неавторизований користувач, користувач, викладач та адміністратор. Прецеденти наступні: авторизація, перегляд власних курсів, перегляд журналу з оцінками, перегляд власних файлів, перегляд налаштування профілю, перегляд переліку курсів, які викладає, перегляд курсу, перегляд тем, перегляд матеріалів, перегляд налаштування курсу, перегляд користувачів. Проаналізовано переваги та особливості використання бібліотеки React для створення системи дистанційного навчання. Із допомогою використання бібліотеки React було розроблено систему дистанційного навчання, відповідно до діаграми прецедентів, а саме: Сторінки викладача та Сторінка студента із відповідними функціями та можливостями.

Посилання

1. Кошова O. Особливості формування інформаційно-аналітичної компетентності студентів закладів вищої освіти при вивченні природничо-наукових дисциплін. Суми : СумДУ імені А.С. Макаренко, 2019. № 2 (14). С. 132–140. Index Copernicus Value (ICV) for 2018 ICV 2018=64.79
2. Moodle. URL: https://moodle.org/?lang=uk
3. Blackboard Learning System. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/ Blackboard Learning System.
4. Використання сервісу Google Classroom у навчальному процесі. URL: shorturl.at/gvWXZ.
5. Наливайко О., Вакуленко А. Навчальна платформа CANVAS: можливості та особливості. Освітологічний дискурс. № 35 (4). 2021. С. 154–172. DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.410
6. Що таке Figma: функції, інструменти та переваги. URL: https://wezom.academy/ua/chto-takoe-figmafunktsii- instrumenty-ipreimuschestva/.
7. TypeScript. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/TypeScript.
8. React. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/React.
9. Redux. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Redux.
10. Redux-Saga. URL: https://redux-saga.js.org/.
11. Розробка додатків на REACT. URL: https://kitapp.pro/uk/rozrobka-dodatkiv-na-react/
12. Kopecký Jacek, Paul Fremantle, Rich Boakes. A history and future of Web APIs. IT-Information Technology. № 3. 2014. Р. 90–97.
13. Bülthoff Frederik, Maria Maleshkova. RESTful or RESTless–current state of today’s top web APIs. In The Semantic Web: ESWC 2014 Satellite Events: ESWC 2014 Satellite Events, Anissaras, Crete, Greece. May 25–29. 2014. Revised Selected Papers 11. P. 64–74.
14. Fielding Roy Thomas. Architectural styles and the design of network-based software architectures. University of California, Irvine, 2000.
15. Neumann Andy, Nuno Laranjeiro, Jorge Bernardino. An analysis of public REST web service APIs. IEEE Transactions on Services Computing 14. № 4, 2018, P. 957–970.
16. Chen Yixiong, Yang Yang, Zhanyao Lei, Mingyuan Xia, Zhengwei Qi. Bootstrapping automated testing for RESTful web services. Fundamental Approaches to Software Engineering: 24th International Conference, FASE 2021, Held as Part of the European Joint Conferences on Theory and Practice of Software, ETAPS 2021, Luxembourg City, Luxembourg, March 27 – April 1, 2021, Proceedings 24. pp. 46–66. Springer International Publishing, 2021.
Опубліковано
2023-07-14
Як цитувати
Кошова, О. П., Черненко, О. О., Чілікіна, Т. В., & Комар, І. І. (2023). ОСОБЛИВОСТІ РОЗРОБКИ WEB-ЗАСТОСУНКІВ ДЛЯ СИСТЕМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ З ДОПОМОГОЮ БІБЛІОТЕКИ REACT. Системи та технології, 65(1), 20-31. https://doi.org/10.32782/2521-6643-2023.1-65.3
Розділ
КОМП’ЮТЕРНІ НАУКИ